magazin
Súlyos hiány mutatkozik mostanában jó vígjátékokból a mozikban. A Barátnőt felveszünk az elvonási tüneteinket ugyan nem fogja orvosolni, de némi…
továbbvideó
Kijött a Causeway című pszichológiai dráma első előzetese, melyben az Afganisztánból hazatért hadmérnök keresi a helyét a civil életben. A Napos…
továbbmagazin
Karácsonyra befutott az idei év egyik legviccesebb és legdepresszívebb filmje. Az a tény pedig, hogy a Ne nézz fel! mindezt egyszerre tudja,…
továbbvideó
A csillagászokat alakító DiCaprio és Jennifer Lawrence apokaliptikus aszteroidaveszélyre figyelmezteti a világot, de Jonah Hilltől Cate Blanchetten…
továbbhír
A 12 év rabszolgaság kapta a legjobb drámai film Aranyglóbuszt, az este legnagyobb győztese mégis az Amerikai botrány lett, amely a legjobb…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine